nature
Auto

Czy kiedykolwiek kupisz autko średniej klasy?

Zasobność portfela wielu Polaków zwiększa się w sporym tempie. Wciąż większość kupuje samochody używane, ale odsetek osób wyjeżdżających z salonu „świeżakiem“ powoli rośnie.

Czy nie przyjemnie wyjechać nowym samochodem w trasę? Nawet najtańszym, stosownie do potrzeb każdego użytkownika drogi to wygodna opcja. Z pośród wielu modeli najchętniej wybierane to: Skoda Fabia, Dacia Duster, Toyota Yaris, Fiat Tipo i Opel Corsa. Jednak nie zapominajmy o tych, którzy wolą odrobinę więcej luksusu. To już samochody z tzw. klasy średniej („D“), gdzie musimy liczyć się z wydatkiem kwoty sześciocyfrowej. A jak kupować – to tylko na wyprzedaży rocznika!

Najpopularniejsze autko na polskim rynku to Skoda Superb. W podstawowej wersji otrzymamy automatyczną dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, automatycznie ściemniające się lusterka oraz usługę Care Connect – czyli połączenie alarmowe.

Niewiele tańszy jest Volkswagen Passat. Do najciekawszych opcji w standardzie należą: podłokietnik przedni, łopatki do zmiany biegów przy kierownicy, system stabilizacji toru jazdy, system z funkcją awaryjnego hamowania oraz rozpoznawaniem pieszych, system rekuperacji odzyskujący energię w czasie hamowania.

Zwolenników Forda Mondeo może zachwycić układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach, wyświetlacz na tablicy zegarów, podgrzewana przednia szyba, funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: maksymalnej prędkości, maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania deaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Kolejny w zestawieniu to Opel Insignia. W komfortowym aucie dostaniemy izotermiczną szybę przednią, pochłaniającą promienie słoneczne, zestaw „dobrej widoczności“, wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach i wyświetlacz wskaźników kierowcy DIC 3,5”.

Oprócz pięknej sylwetki Mazda stawia na moc silnika. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA), układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS) i system monitorowania martwego pola z systemem monitorującym ruch poprzeczny przy cofaniu.

Z innych marek możemy wymienić BMW 3, Audi A4, Mercedes klasy „C“, jednak ceny w tych modelach zdecydowanie odbiegają od opisanych. Warto przypomnieć, że Toyota wycofała ze sprzedaży model Avensis.

Jak widać z poniższego zestawienia w ofercie promocyjnej możemy kupić samochód średniej klasy z podstawowym wyposażeniem za około 90 tys., czyli podobnie jak autko niższej klasy ale z pełną gamą dodatków. Przy tych kwotach warto dużo negocjować u sprzedawcy, choćby o dodatkowy zestaw opon czy zniżki ubezpieczeniowe.

Model Cena Silnik Bagażnik Paliwo Śr. spalanie
Skoda Superb 92200 1.5 11 KM 623 litrów benzyna 7litrów/100km
Volkswagen Passat 88990 1.5 150 KM 639 benzyna 5-7 l
Ford Mondeo 98630 1.5 165 KM 516 benzyna 6.5 l
Opel Insignia 102450 1.5 140 KM 490 benzyna 6.5 l
Mazda 6 103900 2.0 145 KM 480 benzyna 6.5 l

6 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *